پرسپولیس به دنبال شکستن طلسم ناکامی‌ها

پرسپولیس به دنبال شکستن طلسم ناکامی‌ها

‌تیم‌های فوتبال السد و پرسپولیس در هفته سوم لیگ نخبگان آسیا برابر یکدیگر قرار خواهند گرفت.

به گزارش اولین خبر ، تیم فوتبال السد قطر از ساعاتی بعد در استادیوم جاسم بن حمد دوحه میزبان پرسپولیس خواهد بود. السد که از دو دیدار گذشته خود چهار امتیاز کسب کرده، در این مسابقه به دنبال کسب دومین پیروزی خود خواهد بود و در مقابل، پرسپولیس نیز امیدوار است که اولین پیروزی خود در این فصل از رقابت‌های آسیایی را رقم بزند.

پرسپولیس

در آستانه این مسابقه beIN SPORTS در گزارشی سابقه تقابل‌های دو تیم و آمار و ارقام این مسابقه را منتشر کرده که در ادامه این نکات را می‌خوانید:

* پرسپولیس بیشترین شکست (۴ بار) در مسابقات آسیایی را برابر السد تجربه کرده و هفت گل نیز از این تیم دریافت کرده است. تنها استقلال (۸ گل) بیشتر از سرخ‌ها از این تیم گل خورده است.

* در ۷ تقابل گذشته بین پرسپولیس و السد در لیگ قهرمانان آسیا، السد ۲ پیروزی و پرسپولیس ۴ پیروزی به دست آورده و یک دیدار نیز به تساوی کشیده شده است.

* السد در دو بازی آخر خود برابر تیم‌های ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا پیروز شده و در آخرین دیدار نیز استقلال را با نتیجه ۲-۰ شکست داده است. این تیم هرگز موفق به کسب ۳ پیروزی متوالی برابر تیم‌های ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا نشده است.

* تنها در سال ۲۰۱۸ بود که السد توانست در یک فصل ۲ پیروزی برابر دو تیم ایرانی (پرسپولیس و استقلال) به دست آورد.

پرسپولیس

* پرسپولیس در ۵ بازی اخیر خود در لیگ قهرمانان آسیا پیروز نشده است (۳ تساوی و ۲ شکست) که این طولانی‌ترین دوره عدم پیروزی در تاریخ این تیم در این مسابقات محسوب می‌شود. نکته مهم اینکه پیش از این هرگز پیش نیامده که پرسپولیس در ۶ بازی متوالی در این مسابقات پیروز نشود.

* السد در ۴ بازی اخیر خود در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا شکست نخورده است (۲ پیروزی و ۲ تساوی). آخرین باری که این تیم در ۵ بازی متوالی در این مسابقات شکست نخورده بود، به سال ۲۰۲۰ برمی‌گردد (۲ پیروزی و ۳ تساوی).

* پرسپولیس در دو مسابقه گذشته خود در لیگ‌ نخبگان آسیا ۱۰ شوت به سمت دروازه حریفان زد که این آمار از ۸ تیم در غرب آسیا بهتر است، اما با وجود این آمار، سرخ‌ها دومین درصد پایین تبدیل شوت‌ به گل را در بین تیم‌های غرب آسیا در این فصل را دارند (۴%). تنها پاختاکور (با ۳.۸%) از این حیث آمار ضعیف‌تری نسبت به پرسپولیس ثبت کرده است.

* اکرم عفیف با تاثیرگذاری روی ۶ گل (۴ گل و ۲ پاس گل) تاثیرگذارترین بازیکن مقابل تیم‌های ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا بوده است. البته او در ۷ بازی اخیر مقابل پرسپولیس هیچ گلی به ثمر نرسانده و در تقابل با این تیم تنها در فوریه ۲۰۱۸ یک پاس گل داده است.

 

منبع: ورزش3
نظرات