امام جمعه:

دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی دزفول ایجاد می‌شود

دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی دزفول ایجاد می‌شود

امام جمعه دزفول با بیان اینکه ظرفیت شورای فرهنگ عمومی در این شهرستان به خوبی استفاده نشده است، گفت: دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی دزفول به منظور برنامه ریزی گسترده، منسجم و اثرگذار فرهنگی طی هفته های آینده به طور رسمی فعال می‌شود.

به گزارش اولین خبر ، حجت الاسلام مسعود بهرامپور روز دوشنبه در یکصد و پنجاه و هشتمین نشست شورای فرهنگی عمومی دزفول در دفتر امام جمعه این شهرستان، با بیان اینکه تاثیرگذاری فرهنگی دشمن در لایه های مختلف جامعه وجود دارد که قابل انکار نیست، گفت: ‌ متاسفانه تاکنون جبهه واحد، منسجم و ‌اثرگذار در مقابل تهاجم فرهنگی دشمن با وجود تلاش های مختلف شکل نگرفته است.

وی افزود: مهندسی فرهنگی به معنای همپوشانی اضلاع فرهنگی در جامعه به منظور ایجاد جبهه منسجم، واحد و ‌اثرگذار فرهنگی است و در این زمینه شورای فرهنگ عمومی در شهرستان وظایف خطیری به عهده دارد.
امام جمعه دزفول با دعوت دستگاه های مختلف دزفول به کار مشترک فرهنگی گفت: اجرایی کردن تصمیم و مصوبه های شورای فرهنگ عمومی این شهرستان باید در دستور کار قرار گیرد.
وی ادامه داد: حرکت به سمت ارتقای شورای فرهنگ عمومی دزفول به قرارگاه فرهنگی در این شهرستان به منظور کار منسجم فرهنگی در این شهرستان به عنوان اولویت در حال انجام است.
حجت الاسلام بهرام پور گفت: کار مطالعاتی ایجاد دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی دزفول به عنوان حلقه اتصال بخش دولتی،‌ گروه های جهادی و بخش خصوصی در حال نهایی شدن است.
وی با بیان اینکه متاسفانه تاکنون از ظرفیت‌های شورای فرهنگ عمومی شهرستان استفاده حداقلی شده است، افزود: نشست های شورای فرهنگ عمومی به هماهنگی برای برگزاری برنامه های ملی و مذهبی خلاصه شده است که این روند نیاز به اصلاح اساسی دارد.
امام جمعه دزفول با بیان اینکه فرهنگ اسلامی زیرساخت های مستحکمی در جامعه ایجاد کرده است، اظهارکرد: دشمنان ایران اسلامی با علم به این موضوع،‌ با تمام توان تهاجم فرهنگی را در دستور کار قرار داده اند.
وی افزود: تهاجم فرهنگی دشمن به لایه های جوان و کم سن جامعه متمرکز و در برخی موارد منجر به شکاف بین نسلی شده که چاره اندیشی در این زمینه از جمله وظایف دستگاه های فرهنگی و شوراهای فرهنگ عمومی است.
بُعد استکبارستیزی ۱۳ آبان تقویت شود
حجت الاسلام بهرام پور با اشاره به اهمیت برگزاری هرچه باشکوه تر راهپیمایی ۱۳ آبان گفت: تحولات امروز منطقه موجب شده تا راهپیمایی ۱۳ آبان امسال به عنوان روز استکبار ستیزی اهمیت فراوانی داشته باشد.
وی با بیان اینکه باید بُعد استکبارستیزی ۱۳ آبان تقویت شود، افزود: حمایت از مردم غزه و لبنان وظیفه ای شرعی، ‌دینی و ملی است و باید جریان فرهنگی برای جمع آوری هدایای مردمی به منظور کمک به مردم غزه و لبنان در دزفول ایجاد شود.
امام جمعه دزفول توجه به جوانی جمعیت را مورد تاکید قرار داد و بیان کرد: سرمایه گذاری اصلی دشمن با ایران اسلامی، جنگ جمعیتی است.
کار منسجم رسانه‌ای به منظور تبیین صحیح شرایط منطقه نیاز کنونی است
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج دزفول نیز در این نشست با اشاره به شرایط خاص منطقه گفت: جبهه استکبار در برابر جبهه مقاومت در حال شکست و دریافت ضربات مهلک است که برای تبدیل این شکست به پیروزی، تمام توان رسانه ای خود را به میدان آورده است.
سرهنگ بهروز حکمت پور با بیان اینکه کار منسجم رسانه‌ای به منظور تبیین صحیح شرایط منطقه نیاز کنونی داخلی و منطقه ای است، افزود: دشمن به دنبال ایجاد ترس در میان مردم به منظور ایجاد بازدارندگی است ولی تاکنون با وجود جنایت‌های دهشتناک در غزه و لبنان این بازدارندگی برای آنها ایجاد نشده است.
وی ادامه داد: اقامه نمازجمعه نصر توسط رهبر معظم انقلاب پس از عملیات وعده صادق ۲ و تهدید دشمنان و همچنین سفر وزیر امور خارجه و رییس مجلس به لبنان در زیر بمباران بیروت، نشان از اقتدار و بازدارندگی ایران اسلامی است.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج دزفول گفت: عملیات وعده صادق ۲ توان نیروهای مسلح جمهوری اسلامی را به نمایش گذاشت که اگر کار رسانه ای و تبیینی مناسبی در این زمینه انجام نشود این پیروزی با هجمه های رسانه ای دشمن، ممکن است به شکست تبدیل شود.
اهمیت جوانی جمعیت برای دستگاه های مختلف دزفول به خوبی درک نشده است
سرهنگ حکمت پور گفت: وظایف سازمانی هر اداره در تحقق جوانی جمعیت به طور روشن مشخص نشده و این موجب شده است تا بسیاری از دستگاه‌ها به مسوولیت های خود در این زمینه عمل نکنند.
وی با بیان اینکه اهمیت جوانی جمعیت برای دستگاه های مختلف دزفول به خوبی درک نشده است، افزود: قرارگاه جوانی جمعیت در این شهرستان به دلیل پای کار نیامدن سایر دستگاه‌ها نتوانسته به خوبی به وظایف خود عمل کند.
به گزارش ایرنا،‌ آغاز راهپیمایی ۱۳ آبان امسال دزفول در ساعت ۸:۳۰ دقیقه ۱۳ آبان از میدان امام خمینی این شهر آغاز و تا مصلای امام علی دزفول ادامه خواهد داشت.
ایجاد ایستگاه های صلواتی و غرفه های فرهنگی در حاشیه راهپیمایی، نصب تمثال شهدای دانش آموز و اجرای برنامه های تبیینی برای معلمان،‌ دانشجویان و قشرهای مردم از دیگر برنامه های پیش بینی شده برای راهپیمایی ۱۳ آبان است که در این نشست مطرح شد.
همزمان با ۱۳ آبان و آغاز هفته بسیج دانش آموزی برنامه های متنوعی از جمله پویش ملی عروسک های ضد استکبار، ‌برگزاری یادواره شهدای دانش آموز در مدارس، برگزاری اردوهای راهیان پیشرفت و اجرای زنگ گفت و گو در مدارس، ‌افتتاح واحدهای دختران و پسران بسیج دانش آموزی‌، پویش ملی حقوق منهای بشر و نمایشگاه دستاوردهای علمی و پژوهشی خلاقانه دانش آموزی پیش بینی شده است.
روز ۱۳ آبان که در تقویم به عنوان روز مبارزه با استکبار نامگذاری شده یادآور سه واقعه مهم در تاریخ معاصر ایران است که در سه دوره مختلف رخ داده و به همین دلیل این روز را در تاریخ کشور به عنوان روزی به یادماندنی به ثبت رسانده است.
تبعید امام خمینی(ره) به ترکیه در ۱۳ آبان ۱۳۴۳، نامگذاری این روز به نام روز دانش‌ آموز و تسخیر لانه جاسوسی در ۱۳ آبان ۱۳۵۸ عنوان این سه واقعه تاریخی است که نمی‌توان هیچ یک را از نظر اهمیت نسبت به دیگری اولی تر دانست چرا که هر کدام در دوره وقوع تاثیرگذاری خاص خود را داشته و شرایط را به نحوی تغییر داده ‌اند.
منبع: ایرنا
نظرات