بزرگترین گردهمایی فعالان زنجیره‌ی فولاد آغاز شد

بزرگترین گردهمایی فعالان زنجیره‌ی فولاد آغاز شد

بیست و ششمین سمپوزیوم فولاد کشور با حضور شرکت‌های فولادی، فعالان عرصه زنجیره فولاد، دانشگاهیان و علاقمندان به این حوزه در سالن همایش‌های کیش آغاز به کار کرد.

به گزارش اولین خبر ، بیست و ششمین سمپوزیوم فولاد کشور با  موضوع فناوری‌های موجود و نوآورانه بازیافت پسماندها در فرآیند تولید فولاد سبز و حضور شرکت‌های فولادی، فعالان عرصه زنجیره فولاد، دانشگاهیان و علاقمندان به این حوزه یکم آبان‌ماه در سالن همایش‌های کیش آغاز به کار کرد.

سمپوزیوم فولاد

در این گردهمایی که از سال ۱۳۷۱ کار خود را آغاز کرده است و چند سالی است به صورت متمرکز به میزبانی جزیره کیش برگزار می‌شود، شرکت‌های بزرگ فولادی مانند فولاد مبارکه اصفهان، فولاد خوزستان ، فولاد اکسین، ذوب آهن اصفهان، فولاد هرمزگان، شرکت معدنی و صنعتی چادرملو و دیگر صنایع زنجیره ارزش فولاد حضور دارند. 

 به گفته‌ی دکتر نجفی رئیس هیئت مدیره انجمن آهن و فولاد ایران، ایجاد زمینه مساعد جهت ارتباط و گردهمایی محققان و متخصصان و ارائه آخرین دستاوردهای تحقیقاتی مربوط به حوزه های مختلف تولید و کاربرد فولاد ، ارتقاء سطح دانش فنی در زمینه های مختلف فولاد کشور و ایجاد زمینه مشارکت بیشتر کارشناسان فولاد از اهداف اصلی برگزاری سمپوزیوم به شمار می‌آیند.

از برنامه‌های مهم جانبی سمپوزیوم می‌توان به ارائه مقالات دانشگاهیان و فعالان عرصه‌ی زنجیره فولاد اشاره کرد که فراخوان امسال تولید فولاد سبز، بازیافت و بکارگیری آخرین فناوری‌ها به‌روز در صنعت فولاد بودند. 

گفتی است؛ سمپوزیوم فولاد ۱۴۰۳ به مدت سه روز و در دو نوبت صبح و عصر در جزیره کیش برپاست و عصر روز یکم آبان‌ماه نمایشگاه سمپوزیوم افتتاح می‌شود.

ابراهیم متین سیرت

نظرات