پخش فصل ششم برنامه «منم بچه مسلمان» حوالی آذر ماه

پخش فصل ششم برنامه «منم بچه مسلمان» حوالی آذر ماه

مدیر گروه کودک و خانواده شبکه قرآن گفت: ان‌شاء‌الله فصل ششم برنامه «منم بچه مسلمان» اوایل یا اواسط آذر ماه پخش می‌شود.

به گزارش اولین خبر، پرویز امیری، مدیر گروه کودک و خانواده شبکه قرآن با اعلام این خبر که ان‌شاء‌الله فصل ششم برنامه « منم بچه مسلمان » اوایل یا اواسط آذر ماه پخش خواهد شد، گفت: تقریباً شخصیت‌های اصلی و عروسک‌ها سر جای خودشان هستند. چون بچه‌ها با آنها خو گرفتند، اما احتمالاً در شخصیت‌های فرعی تغییراتی رخ خواهد داد.

امیری ادامه داد: در فصل جدید برنامه «منم بچه مسلمان» بنا شد موضوعات درباره مقاومت باشد و تلاش بشود تا در سنین خردسالی سوره‌های کوچک قرآن را با بچه‌ها حفظ کرد. چون این برنامه مرتبط با مخاطبان خردسال است، که سال‌های پیش از دبستان و سال‌های اول و دوم دبستان تحصیل می‌کنند. ممکن است برای بچه‌ها فراگیری سوره‌های کوچک قرآن در سال‌های ابتدایی سخت باشد. برنامه «منم بچه مسلمان» به عنوان ابزار کمک مربی تلاش می‌کند تا تعدادی از سوره‌های کوچک جزء ۳۰ قرآن را به شکل حفظ با بچه‌ها کار بکند و جوایزی را در نظر بگیرد تا بچه‌ها این سوره‌ها را به شکل حفظ بخوانند.

مدیر گروه کودک و خانواده شبکه قرآن با بیان اینکه ما باید با زبان کودک به حوزه مقاومت بپردازیم، افزود: ما آثار ویژه‌ای در این حوزه داشتیم. خانم برومند در زمان جنگ « شهر موش‌ها » را ساخت، تا بگوید یک گربه‌ای است که می‌خواهد به شهر موش‌ها حمله کند، ولی آنها متحد می‌شوند و گربه را شکست می‌دهند. 

به گفته وی، تلاش بر این است که ساختار جدید برنامه با حضور متخصصین حوزه کودک و دین چکش‌کاری بشود. در سری جدید بجز حجت‌السلام و المسلمین حبیبی نویسنده برنامه، حجت‌السلام امینی به عنوان ناظر محتوایی اضافه شده است. 

امیری درباره رفت و برگشت متن برنامه بین نویسنده و مدیر گروه شبکه توضیح داد: ابتدا سوژه‌ها رصد می‌شود. مثلاً می‌گویند موضوع برنامه درباره راستگویی است. این موضوعات در شبکه و گروه تایید می‌شود، تا به دست نویسنده و کارشناس محتوایی برنامه می‌رسد. نویسنده شروع به نگارش می‌کند، متن به شبکه می‌رسد، شبکه و ناظر محتوایی آن را تایید می‌کند، تا اینکه سوژه به دست کارگردان می‌رسد. کارگردان هم سوژه را چکش‌کاری می‌کند تا کار تبدیل به کار نمایشی قابل قبول برسد. تقریباً ۷۰ تا ۸۰ درصد موضوعات قبل از ضبط انتخاب شده‌اند، ولی متن‌ها بعد از هر ۱۰ کلاکت نگاشته می‌شود. طبق آمار رسانه ملی، برنامه «منم بچه مسلمان» در شبکه پویا جزو پر بیننده‌ترین برنامه خردسال سیماست. 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
نظرات